dwa_pe
Upierdliwość obsługi naziemnej w MAN. Bardzo skrupulatnie ważą podręczne i mimo tego, że w bagażu nadawanym było tylko 14kg, kazali kilka razy przerzucać sprzęt fotograficzny, bo podręczny był ponad limit.
Koniec końcem, przy lekkiej kreatywności i wykorzystaniu płóciennej torby na zakupy i tak wszystko co było w podręcznym, wylądowało na pokładzie. Za upierdliwość i zawracanie ogona wielki minus. Nigdy wcześniej nie spotkałem się z takim nastawieniem. Hub w Abu Dhabi (stary terminal) też pozostawia wiele do życzenia. 
dwa_pe
- w przeciwieństwie do obsługi naziemnej, bez żadnych zastrzeżeń - miło i profesjonalnie
- na trasie LHR - JED i z powrotem chyba najlepsze jedzenie jakie jadłem, całkiem nowy samolot
- polecam tylko gdy lecisz z bagażem podręcznym
 
- na trasach z krajów muzułmańskich można się spodziewać tłumów nieogarniętych pielgrzymów, często podróżujących po raz pierwszy z życiu, zarówno jedzenie, samolot i czystość w trochę gorszym stanie niż na lotach europejskich
- nie radzę korzystać przy krótkich transferach - bagaż nie doleciał na miejsce w obu kierunkach (3 dni i nawet 3 tygodnie przy locie powrotnym)
- nie ma co liczyć na jakiekolwiek rekompensaty za bagaż ze strony Saudii, jakichkolwiek formularzy na stronie, które są jedynym sposobem na złożenie claima, nie da się wysłać; po zgłoszeniu tego przez infolinię zero odpowiedzi po 5 miesiącach
- brak alkoholu w samolocie i na lotnisku w Jeddah 
dwa_pe
- nowy terminal, więc jest w miarę czysto
- godzinny transfer przeszedł w miarę sprawnie 
- obsługa jedna z gorszych z jaką miałem do czynienia - aroganckie typy, które głęboko w dupie mają swoją pracę
- nie radzę korzystać z lotów Saudią przy krótkich transferach - zostawione bagaże przy ok 1-1,5 godzinnych przesiadkach (wszystkie osoby przesiadające się z Londynu, ponad 30 osób) w dwie strony
po rozmowach z wieloma pasażerami wnioskuję że jest to tamtejsza norma 
dwa_pe
Kilka lat temu parę pozytywów może by się znalazło 
W tym momencie AirAsia to jeden wielki SCAM. Zmieniają godziny wylotów o dobre kilka godzin (7 w moim przypadku), a gdy klient ubiega się o anulowanie lotu i zwrot kosztów rezerwacji, nie jest to możliwe. Jedyną opcją kontaktu jest bot, który najpierw kilkukrotnie zasugeruje kredyt na koncie firmy, a jeśli dalej upieramy się przy zwrocie, przydziela numer sprawy, która po dosłownie minucie jest automatycznie zamykana z powodu przesunięcia godziny wylotu nie z winy firmy. Niestety dowiedziałem się po czasie o tysiącach takich przypadków, gdzie niemożliwe jest uzyskanie zwrotu od AirAsia. Jedyną opcją pozostaje Section 75 lub chargeback. 
dwa_pe
Nie mam większych zastrzeżeń do Johna Lennona, a często z niego korzystam. Nieduże, lecz nie ma problemów z przepełnieniem. Wszystko zazwyczaj idzie szybko i sprawnie, więc bez bagażu nadawanego do luku, można nawet przyjechać 40 minut przed odlotem. 
dwa_pe
Odległość do miasta 
Lata świetności ma już dawno za sobą i często jest przepełnione. Permanentne kolejki do kontroli bagażowej na T1 to koszmar. Polecam wykupienie fast track-a, lub przyjazd co najmniej 2 godziny przed odlotem. Po przylocie równie częste kolejki do kontroli paszportowej. Na szczęście zainstalowano e-gate'y, dzięki którym mając w ręku paszport, możemy przejść przez to trochę szybciej. Na T3 jest trochę lepiej, ale też można źle trafić. 
dwa_pe
połączenie z miastem na mały plus 
przestarzałe i ciasne, mimo zainstalowanych e-gatów, żadna bramka nie działała, co było równoznaczne z ponad godzinną kolejką do kontroli paszportowej 
dwa_pe
Skuszony niskimi cenami, miałem okazję kilka razy wypróbować Vueling. Niestety oprócz niskich cen zero pozytywów. Kiepska obsługa, jak na hiszpańską linię przystało ;) Zdarzyło się że, załoga nie zdążyła obsłużyć wszystkich pasażerów na 2,5 godzinnej trasie. Miejsca na nogi chyba nawet mniej niż w Wizzair. Opóźnienia, odwołany lot (brak możliwości bezpłatnej zmiany terminu po 15 dniach), a raz zostałem w domu, gdy ktoś z check-in postanowił ulotnić się przed czasem, a ja nie mogłem odprawić się online. 
dwa_pe
zarówno KLIA jak i KLIA2 są ładne, czyste i nowoczesne z wieloma sklepami i miejscami, gdzie można smacznie zjeść 
odległość od miasta 
dwa_pe
dość czyste i schludne (z wyjątkiem toalet), zawsze znajdzie się w miarę wygodne miejsce na drzemkę 
smród w toaletach, tłoczno przy kontrolach i transferach, słaba obsługa 
dwa_pe
Odleglosc miedzy stanowiskiem odprawy bagazowej Easyjet znajdujacym sie na koncu T2 a bramkami F jest ogromna. Przy braku ruchomych chodnikow na wiekszosci dystansu jest to uciazliwe, czasochlonne i daje sie mocno we znaki.